dinsdag 5 augustus 2014

Cadeau-tasje

Pinterest is een grote bron van inspiratie. Veel creatievelingen die hun creaties graag delen pinnen hier foto's van hetgeen zij maken, vaak gekoppeld aan een blog. Deze keer werd ik geïnspireerd door: Kreativ-am-Deich, een Duitse demonstratrice die een stap-voor-stap uitleg geeft over verschillende projecten. Het cadeau-tasje vond ik op haar blog en deze heb ik met veel plezier nagemaakt en er meteen een eigen stap-voor-stap van gemaakt.

 Het Cadeau-tasje is zeer geschikt voor een klein kaartje of je visitekaartje. Ook past een cadeaukaart er perfect in. Leuk dus om bv. als cadeau te geven als iemand jarig is, of geslaagd.

Benodigde materialen:
Cardstock: 18 x 10,5 cm en 8,5 x 5,5 cm (So Saffron)
en 1 cirkel geponst met de 1" Circle Punch
DSP (design papier): 21 x 12 cm en 16 x 3,5 cm (Flowerpot)
Whisper White: 8 x 5 cm

Cardstock langs lange zijde rillen op: 6,5 en 13 cm. De cardstock is nu verdeeld in 3 vlakken: 1 smal vlak en 2 gelijke vlakken.








Alle hoekjes afronden.




DSP langs lange zijde rillen op: 5, 10, 15 en 20 cm.
Het is nu verdeeld in 4 vlakken en 1 smal strookje.







Alle lijnen vouwen, op het smalle strookje (plakstrook) dubbeltape bevestigen en de andere zijde erop plakken. Je hebt nu een kokertje.



 Het dicht geplakte kokertje plat vouwen en dubbel vouwen.













2 halve cirkels ponsen in de open kant
 In het midden dubbeltape bevestigen en dichtplakken.


Zowel aan de voor- als achterkant dubbeltape bevestigen. Je hebt nu een zakje met 2 vakjes.










De cardstock aan de buitenkant naar wens
versieren met stempels.

Leg het cardstock voor je neer, met het smalste vlak naar boven. Plak het zakje in het middelste vlak van de cardstock en zorg ervoor dat de open kant van het DSP naar boven wijst. Plak de onderste, gelijke strook op het DSP zakje.










Je hebt nu een tasje met 2 binnenvakjes.

De smalle strook DSP om het tasje vouwen en plak deze aan de voorkant dicht. Let op dat je de strook niet aan het tasje vastplakt, hij moet er nog afgeschoven kunnen worden.
 Het stukje Whisper White  versieren met stempels, eventueel inkleuren met de Stampin' Write Markers.
Ik heb de stempel set: Bloom with Hope gebruikt, deze gestempeld met Early Espresso en ingekleurd met Tangerine Tango, Blushing Bride en Pear Pizzazz.
Op verschillende hoeken heb ik met So Saffron enkele spetters gestempeld met de stempel set: Gorgeous Grunge.
 Dit stukje Whisper White op de cardstock van 8,5 x 5,5 cm plakken. De 1" cirkel dubbelvouwen en in het midden er omheen plakken.
 Dit kaartje past precies in 1 van de vakjes.

 De band versieren. Ik heb met de Decorative Label uit een stukje Blushing Bride een label geponst. Op Whisper White heb ik met So Saffron een label gestempeld van de set: Label Love en deze geponst met Artisan Label.
Achter het kleine labeltje heb ik Linen Thread vast gemaakt met dubbeltape.
Beide labels heb ik met foamtape op de band vastgemaakt. De band schuift perfect om het tasje heen waardoor deze netjes dicht blijft zitten.













En dit is het eindresultaat


Ik hoop dat ik jou ook heb kunnen inspireren en dat deze stap-voor-stap jou helpt om ook zo'n fantastisch cadeau-tasje te maken. Wil je graag nog meer inspiratie, behalve wat ik hier op mijn blog laat zien, kom dan ook eens kijken op mijn borden bij  Pinterest


Fijn dat je weer langskomt

Fijne dag
Groetjes

Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten