zondag 22 maart 2015

Diamantfacet doosje

Hallo creatievelingen

Vandaag het laatste voorbeeld in mijn week van CASEn en deze keer heb ik weer een project nagemaakt van iemand waar ik al wel vaker projecten van heb nagemaakt. Zij is zo ontzettend goed in het maken van doosjes, dat is niet te evenaren.



Het doosje dat ik gemaakt heb, is een veelhoekig doosje: een facet doosje. Het lijkt een beetje op de zijdes van een diamant. En het ziet er vreselijk ingewikkeld uit om te maken, maar dat blijkt het helemaal niet te zijn.





En het resultaat is adembenemend. 




Ik heb een aantal doosjes gemaakt en allemaal zijn ze verschillend. Onderaan dit berichtje staat een foto waar ze allemaal samen op de foto staan. De roze hierboven is de grootste en geheel naar het origineel van pootles

Het groene doosje is dezelfde vorm, maar een stuk kleiner. Voor dit doosje ben ik wel uitgegaan van het origineel, alleen heb ik alle maten aangepast zodat het doosje minder groot is geworden.


Beide doosjes zijn van cardstock gemaakt. Lekker stevig papier, meestal het handigste om te gebruiken met het maken van doosjes.


De kleinste, en misschien wel de schattigste, zijn deze kleintjes. Gemaakt van DSP: Moonlight. Dit papier is 11,4 bij 16,5 cm en heel geschikt om te gebruiken als voorkant van een kaart. Ik heb het papier aangepast zodat ik de juiste afmetingen had om dit doosje te kunnen maken. En zoals je misschien al gezien hebt, is de kleinste variant wat vierkanter dan de grotere zussen.


En mocht je nu denken: dat is leuk, dat wil ik ook wel maken, dan wil ik dit doosje graag op het programma zetten van 1 van mijn workshops. Interesse in een workshop, kijk dan even bij workshops. of klik hierboven in de menubalk op workshops. Daar zie je een overzicht van de geplande workshops voor de 1e helft van 2015 met daarbij het programma.

Leuk dat je weer langskomt
Fijne dag vandaag
Groetjes

Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten