zondag 7 juni 2015

Nieuwe In Colors 2015 - 2017: "Fles"doosje

Hallo creatievelingen

In de rij Nieuwe In Colors 2015 - 2017 vandaag, zoals jullie elke zondag van mij gewend zijn, een 3D project. Dit doosje ziet er uit al een vierkant flesje en de "dop" kan er af zodat je ook iets in het doosje kunt doen. Als je de strik verwijdert wordt de opening groter en kun je makkelijker jouw cadeautje in het doosje doen. Het middengedeelte van het doosje is ongeveer 10 cm hoog. In totaal, inclusief hals en dop is het doosje ongeveer 15 cm hoog.
De basis kleur is Watermelon Wonder en het design papier komt van een blok papier waar bij het papier 15,2 bij 15,2 cm is: Cherry on Top. Hele leuke designs zitten op dit blok papier en je kunt er oneindig mee combineren. Ik heb er vorige week ook al mee gewerkt en ben helemaal verliefd op dit papier. Super handig deze maten want nu kun je voor zowel een rechthoekige als een vierkante kaart een mooi frontje maken.

Goed, terug naar het "fles"doosje. De werkbeschrijving zal ik er onder bij zetten zodat jij ook dit doosje kunt maken en niet vergeten: delen met mij mag, graag. Ik vind het leuk om te zien wat jij maakt. Delen kan hieronder in een bericht. 

Ik ben zeer blij met het eind resultaat en heb behalve deze versie nog meer flessen gemaakt, houdt mijn Facebookpagina in de gaten: stampingjacq


Het lijkt heel ingewikkeld om deze te maken maar is in feite reuze simpel, je hebt hiervoor nodig: de Stampin' Trimmer of de Simply Scored Scoring Tool en de Envelop Punch Board. Deze 3 tools gebruik ik enorm veel en ik kan ze dan ook absoluut niet meer missen.

Deze keer heb ik de maten alleen in inches.
Cardstock fles: 8 1/2" - 8"
Rillen langs 8 1/2"zijde: 2", 4", 6" en 8"
Rillen langs 8" zijde: 2", 6", 6 1/2" en 7"
Alle lijnen vouwen en plat strijken met de Bone Folder
Pons met de Envelop Punch Board op de aangegeven lijnen langs de 8" zijde. Vouw het cardstock op de gerilde lijn en pons op 1 1/2" en herhaal dit met elke volgende vouw.
Knip de aangegeven lijnen. Het smalle strookje aan de zijkant is de plakstrook. Plak de onderkant op elkaar, je fles is nu klaar.
Voor het dekseltje heb je een stukje carstock nodig van 4 1/16" - 4 1/16". Doordat je hier 1/16" meer papier hebt, past het dekseltje perfect op de fles.

Rillen doe je als volgt: ril aan 1 zijde op 1", roteer het papier 1x en ril wederom op 1". Herhaal dit tot je aan alle kanten gerild hebt.
Knip volgens de aangeven lijnen en plak het dekseltje dicht bij de flapjes.

Design papier voor de afwerking:
Voor de panelen van de fles: 4x 1 7/8" - 3 7/8" 
Voor de deksel: 4x 1 7/8" - 7/8" en 1x 1 7/8" - 1 7/8" 

De versiering heb ik gebruikt: Note Tag Punch, bloemetje van Itty Bitty Accent Punch Pak, een bijpassende tekststempel en Rhinestones. 

Succes met maken en heb je nog vragen, stuur dan een mail naar:
kruining05@ziggo.nl

Leuk dat je weer langskomt
Fijne dag vandaag
Groetjes

Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten