maandag 19 oktober 2015

Sheltering Tree in herfstkleuren

Hallo creatievelingen

Voor mijn werk maak ik regelmatig condoleance kaarten. Ik werk in een verpleeghuis en dan is het fijn dat we onze steun kunnen betuigen aan familie als een bewoner overlijdt. Ik vind het heel belangrijk dat de kaarten ingetogen zijn en de juiste sfeer hebben.

Om deze kaart te maken, heb ik gebruik gemaakt van de wet-tissue-techniek. Je hebt hiervoor 3 vochtige billendoekjes nodig, ik heb altijd een pakje van het Kruitvat in huis liggen (niet op oliebasis!). Je vouwt de 3 doekjes dubbel en druppelt dan van verschillende kleuren de inkt op deze doekjes. Je hebt nu je eigen, tijdelijke, inktkussen met de kleuren die jij wilt combineren. Zorg ook dat er een stuk aluminiumfolie of plastic onder de doekjes liggen, want ze zijn aan de onderkant natuurlijk ook vochtig en de inkt zakt daar ook naar toe.

Ik heb de kleuren: Tip Top Taupe, Cajun Craze en Delightful Dijon gebruikt omdat ik graag herfstkleuren wilde creƫren. De bladeren van de boom heb ik 2x, net iets verdraaid van elkaar, op de kaart gestempeld.


 Bij de stempel set Sheltering Tree zit ook een stempel die ik gebruik als grond (gras) of juist in de lucht alsof het een streepje wolken zijn. Ik heb de stempel wel eerst 2x afgestempeld omdat ik hem te hard van kleur vond en juist wat minder fel wilde hebben. De tekst is van de Nederlandse Set: Sentimenten.

Leuk dat je weer langskomt
Fijne dag vandaag
Groetjes

Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten