zondag 22 november 2015

Kaars met bijpassende geschenkdoos

Hallo creatievelingen

Op verzoek van een klant heb ik een doos gemaakt die perfect om de grote kaars past. Zij kent een heel creatief persoon die veel mooie kaarsen zelf maakt. En zo'n prachtige kaars verdient een bijpassende doos zodat het meteen een mooi geschenk is.

Afgelopen donderdag heb ik een workshop gegeven zodat ze voortaan zelf een bijpassende doos kan maken. We hebben verschillende maten gemaakt zodat ze voor alle soorten kaarsen een eigen doosje kan maken.




Omdat de kaars vrij groot is (21 cm hoog) heb je een groot vel cardstock nodig om te zorgen dat de kaars ook in de doos past. Ik heb Whisper White gebruikt en deze heb ik met Garden in Bloom in de kleur Tip Top Taupe gestempeld. De bloem heb ik steeds 2x gestempeld voordat ik er weer inkt op deed. En de donkere afdrukken heb ik met Gold Embos Powder van een randje voorzien. Ik heb zo mijn eigen design papier gemaakt omdat ik deze perfect bij de sfeer van de kaars vond passen.

Met behulp van een liniaal en een papiermesje heb ik er een venster in gemaakt en aan de binnenkant een stuk Window Sheet geplakt. Het dekseltje is in omtrek 1/16" groter dan de doos waardoor hij er precies op past. Een mooi lint houdt het geheel bij elkaar.

Leuk dat je weer langskomt
Fijne dag vandaag
Groetjes

Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten